Een voorsprong door specialisatie

Met de start van 2021 kiest Spruyt hillen voor een nieuwe weg maar wijzigt niet van koers. Het bedrijf zal zich, als specialist in Techniek, Verpakkingen, Drukwerk en OTC, nog meer focussen op deze productgroepen. Grondstoffen en bereidingen zullen ondergebracht worden bij het zusterbedrijf Fagron. Een sprong die leidt naar nieuwe innovaties voor de apotheek en meer persoonlijke zorg voor de patiënt. Kirsten Dam, General Manager en Fanny Snel, Marketing en Innovation Manager vertellen over het nieuwe Spruyt hillen.

Waarom deze specialisatie?

Blog 0321 1200X900

“Ondernemerschap zit in onze genen. Door deze specialisatie zijn we in staat om nog sneller te schakelen en zo de apotheek beter van dienst te zijn. We kunnen ons focussen op datgene waar we goed in zijn: innoveren, direct inspelen op de behoefte van onze klant en het leveren van maatwerk. Zodat de apotheker zich kan focussen op de zorg aan zijn patiënten. Denk hierbij aan onze vernieuwde drukwerkmodule of onze temperatuurregistratiesystemen. Het zijn allemaal oplossingen waarmee wij het leven van onze klant makkelijker maken”, aldus Kirsten

Fanny vult aan: “We kennen de markt als geen ander en we snappen heel goed hoe we de apotheker kunnen ontzorgen. Maar ook de patiënt, die vandaag de dag steeds meer behoefte heeft aan zorg op maat. Het werk in de apotheek gaat veel verder dan voorzien in medicatie. Je wil je patiënt een voorsprong geven. En wij kunnen daarbij helpen door te voorzien in dát stukje extra. Gepersonaliseerde zorg wat mensen zo enorm kan helpen in hun dagelijkse leven. Dat gaat van een mooi diabetestasje, tot een pufjesteller voor een dosisaerosol, zoals de CountAir®”

Wat betekent deze verandering in de praktijk?

Kirsten legt uit: “Eigenlijk houden we vast aan de kwaliteiten die we hebben en daarmee ondersteunen we de apothekers op alle mogelijke manieren. Zij kunnen bij ons terecht voor hun out-of-the-box vragen, bijzondere wensen of advies. Personalized Care in de breedste zin van het woord: voor de apotheek en voor de patiënt. Ook als het gaat om actuele ontwikkelingen: een goed voorbeeld daarvan is de eerste Corona golf. Binnen no-time beschikten wij over een uitgebreid assortiment aan hygiëne- en preventiemiddelen. Daar hebben we met het hele team keihard voor gewerkt. Die passie en die aanpak, dat is Spruyt hillen. Daar ben ik ongelooflijk trots op en dat zal niet veranderen.”

Fanny vertelt: “Ook vandaag de dag helpen we waar we kunnen: door het koelen van Corona-vaccins tijdens het transport of door het leveren van (gratis) patiëntenflyers zodat de apotheek zijn producten onder de aandacht kan brengen bij de bezorgingen. Ondernemen zit in ons DNA. Dat betekent dat we ons altijd zullen blijven ontwikkelen. We gaan ons nog meer focussen op nieuwe producten, die de processen in de apotheek optimaliseren en gepersonaliseerde oplossingen bieden voor de patiënt.”

Neem de voorsprong

Fanny vervolgt: “Om onze klanten mee te nemen in de nieuwe weg en het gevoel met hen te delen, nodigen we hen letterlijk uit:
Neem de voorsprong. Geef je klanten alle ruimte naar een betere, gezondere toekomst. Want jij hebt al in huis wat zij zoeken. Dat biedt ook hen een voorsprong. En daarmee houden we samen iedereen in beweging. We kijken naar wat jij en jouw klanten écht nodig hebben. Vandaag én morgen. Door goed vooruit te denken en flexibel te zijn, zorgen we ervoor dat onze producten meteen beschikbaar zijn voor jouw apotheek. Dat gaat van een stripvouwdoosje, tot luchtverversing, tot exclusieve design-etuis.”

De apotheek van nu... en van morgen

Kirsten geeft aan: “Naast het stukje persoonlijke zorg voor de patiënt van vandaag, hebben we als bedrijf ook de verantwoordelijkheid om na te denken over morgen. Als eerste leverancier brachten we twee jaar geleden een duurzame verpakkingslijn op de markt. Hiermee compenseren wij onze CO2 uitstoot, door bomen te planten in duurzame bosprojecten. Die verpakkingslijn breiden we dit jaar uit. Daarnaast zullen we ons op zoveel mogelijk andere vlakken verduurzamen en blijven we voorzien in sociale werkvoorzieningen.”

Fanny: “We zijn dit jaar 125 jaar de vertrouwde partner in de gezondheidszorg. Dat is niet voor niets. Die jarenlange ervaring in combinatie met vernieuwing zorgt voor een succesvolle formule. Het goede van toen en het beste van nu.”


Neem de voorsprong. Spruyt hillen.

Lees hier ook onze andere blogs

Marc van der Heijdt, operational excellence coördinator bij Boots apotheek vertelt over de landelijke overstap naar de AiroSensor

Blog Boots AiroSensor 1200X900

Boots apotheek, onderdeel van Alliance Healthcare, is in 2020 overgestapt naar de AiroSensor voor de temperatuurregistratie van koelkasten, afhaalkluizen en de omgevingstemperatuur van alle Boots apotheken in Nederland. “We werkten al vele jaren met het oude systeem, wat op zich prima functioneerde en ook steeds gevalideerd werd. Het was echter veel primitiever en reactiever:

middels visuele controle op de loggers moest je kijken of alles nog goed was. Ook moest je de loggers tweewekelijks uitlezen en de data veilig stellen. Dat alles is arbeidsintensief en foutgevoelig. We zijn daarom op zoek gegaan naar een systeem waarmee dit veel eenvoudiger is en beter geborgd wordt”, aldus Marc van der Heijdt, de projectleider van Boots.

De opdracht voor dit project werd aan Spruyt hillen gegund. 

Lees verder

Luchtkwaliteit: niet alleen een onderwerp van “deze tijd”

Blog Remco Martens Luchtkwaliteit2

“Vandaag de dag wordt er veel gezegd en geschreven over luchtkwaliteit. Daarbij lijken de termen “luchtkwaliteit” en “virus” of “COVID-19” onlosmakelijk met elkaar verbonden. Volkomen begrijpelijk in deze tijd, maar er zijn daarnaast ook andere factoren die een rol spelen bij de kwaliteit van onze lucht. Factoren die al veel langer op de politieke agenda staan dan het Coronavirus en waarvan we de potentiele gezondheidsproblemen niet moeten onderschatten.” Remco Martens, product manager techniek bij Spruyt hillen vertelt over de waardevolle rol die luchtreinigers kunnen vervullen in apotheken en ziekenhuizen, maar ook in kantoren, scholen of zelfs bij mensen thuis. 
 

 

Lees verder

Test de test! Apotheker Denise Dijkstra nam de proef op de som en testte onze coronasneltest… 

Blog Denise Dijkstra
Denise Dijkstra is apotheker bij Apotheek Koert en onderdeel van de adviesraad bij Spruyt hillen. Toen werd aangekondigd dat wij een Corona sneltest op de markt zouden brengen was zij direct geïnterreseerd, maar ook kritisch. “De test is weliswaar uitgebreid gevalideerd in Duitsland, het is een behoorlijke verantwoordelijkheid om voor een medewerker vast te stellen of hij of zij kan komen werken”, aldus Denise.
  
Toch ziet Denise de aanschaf CoV-2 Rapid test als een investering die zichzelf snel terugverdient en een hoop onrust onder het personeel wegneemt. Ze vertelt: “Ik gebruik de testen alleen voor mijn eigen personeel wanneer zij corona gerelateerde klachten hebben. Als je echt ziek bent dan moet je natuurlijk thuisblijven. Maar het komt ook regelmatig voor dat personeelsleden meerdere dagen thuis zitten terwijl zij slechts milde klachten hebben...

Lees verder

Kwaliteit: de rode draad in ons bedrijfsproces

Blog Tim Spanheim

Tim Spanheim, Quality Assurance Manager & Responsible Person (GDP), vertelt in dit blog over hoe en waarom kwaliteit en veiligheid centraal staan in de werkzaamheden bij Spruyt hillen. “Er is geen afdeling die niet in aanraking komt met de afdeling Kwaliteit.”

Dat bij Spruyt hillen kwaliteit en veiligheid centraal staan wordt duidelijk als je kijkt naar de grootte van de afdeling. Er werken vijf personen op de afdeling Kwaliteit op een totaal van 53 werknemers. 

“Eigenlijk is het gehele bedrijf dagelijks bezig met kwaliteit. Elke medewerker komt met de afdeling Kwaliteit en met mij als Responsible Person in aanraking. Ieder personeelslid van Spruyt hillen heeft daarnaast het certificaat voor Good Distribution Practices”, aldus Tim Spanheim.

 

Lees verder...

 

De toegevoegde waarde van Spruyt hillen 

Kirsten Dam, General Manager bij Spruyt hillen, vertelt in dit blog over de toegevoegde waarde van Spruyt hillen en hoe Spruyt hillen haar klanten in coronatijd extra voorziet in de ondersteuning, informatie en producten waar zij behoefte aan hebben.Blog Kirsten Dam

Op 27 februari kwam het nieuws naar buiten dat de eerste coronabesmetting in Nederland een feit was. Op 11 maart werd het coronavirus officieel erkend als een pandemie.  Toen was daar ineens de premier op tv, die vertelde dat we aan de vooravond van een uitdagende periode stonden en dat we in intelligente lockdown gingen. Voor onze klanten en patiënten een extra uitdagende tijd. Een tijd waarin Spruyt hillen zijn kracht kon inzetten om snel te schakelen en onze klanten de ondersteuning te bieden waar zoveel behoefte aan was op dat moment.

Iedereen bij Spruyt hillen is ondernemend. Als er een behoefte ontstaat in de markt dan kijken wij direct hoe wij die in kunnen vullen, dat zit in onze genen.

Lees verder...

Webpagina’s (27) Documenten (7)
There are no results