Onze MissieShutterstock 76155490

Spruyt hillen gelooft dat gezamenlijke innovatie de enige weg vooruit is in de farmaceutische markt.  In nauwe samenwerking helpen wij farmaceutische en medische professionals en organisaties om altijd voorbereid te zijn op elke volgende stap.  Door de juiste, unieke mix van producten, diensten en concepten voor iedere specifieke doelgroep en behoefte.

Wij zullen ons continu inspannen om op een professionele, enthousiaste en SLIMME manier SAMEN met onze klanten VERDER te komen.

 

Blauw Shutterstock 43640263

Maatwerk

Spruyt hillen is de aangewezen partner voor apothekers die zelf geneesmiddelen bereiden. Onze dienstverlening draagt hierin bij aan kostenbeheersing en realiseren een optimaal rendement.
Wij denken nadrukkelijk mee over de organisatie van de eigen bereiding en de gevolgen van nieuwe wetgeving. Bijvoorbeeld op gebieden als veiligheid, arbeidsomstandigheden, milieu en GMP-eisen.
Afhankelijk van de situatie (hoeveelheid werk en beschikbare apothekersassistentes) kan de apotheker ervoor kiezen om de magistrale receptuur zelf te bereiden of (gedeeltelijk) uit te besteden.
Onze unieke assortiment kwaliteitsproducten, permanente innovatie en gunstige prijsstelling zorgen dat de apotheker de zo noodzakelijke zorg op maat kan blijven verlenen aan zijn cliënten.

 

Historie 1

Historie

1897

In dit jaar richtten de apothekers Spruyt en Hillen een coöperatieve in- en verkooporganisatie op. Spruyt Hillen & Co voorzag apothekers en medici van verbandstoffen, verplegingsproducten en producten voor de bereiding van geneesmiddelen. Deze coöperatieve benadering voorzag in een duidelijke behoefte: kwaliteit en inkoopgemak voor een gunstige prijs.

1899

In dit jaar stonden Spruyt en Hillen aan de wieg van OPG. Het was 'een zaak van en voor apothekers'. Zes jaar later volgde de integratie van beide ondernemingen; in 1905 nam OPG alle aandelen over van Spruyt Hillen & Co.

2001

In dit jaar werd Spruyt hillen overgenomen door het aan de Brusselse beurs genoteerde Omega Pharma NV. Omega Pharma is een internationaal opererende onderneming, die zich Europees marktleider mag noemen in OTC en Business to Business in de apotheek. Binnen de Omega Groep heeft Spruyt hillen zich ontwikkeld tot wat het nu is: de klantgerichte totaalaanbieder op het gebied van magistrale receptuur.

2007

In overeenstemming met de richtlijnen van de EU inzake GMP (Good Manufacturing Practice), GDP (Good Distribution Practice) en de eigen normen met betrekking tot de productkwaliteit, beschikt Spruyt hillen over een gevalideerd kwaliteitszorgsysteem met een ISO 9001 certificering.
Spruyt hillen heeft een kwaliteitshandboek waarmee de basis wordt gelegd voor het kwaliteitszorgsysteem. Standaard Werk Voorschriften en werkinstructies zorgen ervoor dat de bedrijfsprocessen onderling op elkaar afgestemd zijn met als doel een constante kwaliteit van alle Spruyt hillen producten te waarborgen.
Spruyt hillen beschikt over een groothandelsvergunning, een opiatenvergunning en diverse precusorenvergunningen.
Spruyt hillen wordt in het kader van GMP, GDP en de Opiumwet periodiek geïnspecteerd door de regionale inspecteurs van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Toekomstige cliënten voeren desgewenst auditeringen uit. Interne audits worden periodiek uitgevoerd door de kwaliteitsafdeling met als doel de interne procedures te controleren en eventueel te optimaliseren.
Ook hebben het Wetenschappelijk Instituut Nederlandse Apothekers (WINAp) en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuis Apothekers (NVZA) na diverse audits Spruyt hillen B.V. de titel betrouwbare toeleverancier voor grondstoffen en farmaceutische verpakkingen toegekend.

Samen slimmer verder

 

SH Voorkant Pand

Werken bij Spruyt Hillen

Spruyt hillen is al 115 jaar partner van de apotheek. Dagelijks werkt een team van 60 mensen om alle verpakkingen, grondstoffen, eigen bereidingen etc. bij de apotheken, groothandels en ziekenhuizen te bezorgen.

De organisatie van Spruyt hillen bestaat uit de volgende afdelingen: 
Logistiek * & Inkoop 
Deze afdeling houdt zich onder andere bezig met het inkopen van het Spruyt hillen assortiment bij zowel nationale als internationale leveranciers, de planning van de forecast, het picken van de producten in het magazijn en de levering van de producten 
Customer Service en het Team Special Accounts
Dit betreffende de teams waar de vragen van onze klanten beantwoord worden, de orders verwerkt worden, en klanten benaderd worden voor acties.
Sales
Deze afdeling omvat het Intramural ene Extramurale buitendienstteam, die ziekenhuizen, apothekers en artsen bezoeken. Door middel van key account managent worden vanuit deze afdeling de contacten met o.a. de groothandels, ketens en industrie gewaarborgd.
Marketing 
Deze afdeling ontwikkelt en organiseert alle marketing- & communicatie activiteiten (online en offline) voor de organisatie. Hiertoe behoren o.a. de interne- en externe communicatie, productmanagement, digitale marketing, branding, huisstijlbewaking en de organisatie van congressen/events
Finance 
Op deze afdeling worden de financiële afhandeling van de facturen, inkooporders, financiële planning en rapportages verzorgd
Kwaliteit
Deze afdeling beheert het kwaliteitsproces en draagt zorg voor het kunnen garanderen van de voor de organisatie zo belangrijke kwaliteit 
 
De organisatie wordt geleid door de General Manager in nauwe samenwerking met het Management Team bestaande uit managers vanuit de disciplines Marketing, Kwaliteit, Human Resources en Supply Chain Management.
 
* Het verpakken van de producten van Spruyt hillen wordt mede verzorgd door een aantal medewerkers van Reinaerde. Reinaerde is een stichting die wil bijdragen aan de kwaliteit van bestaan van mensen met een beperking. De cliënten van Reinaerde hebben binnen het kantoor van Spruyt hillen een eigen werkruimte waar ze onder begeleiding werkzaamheden verrichten voor het bedrijf. Er zijn veel verschillende producten en verpakkingen die cliënten wegen, tellen, inpakken, stickeren en stapelen op pallets. De opdrachten komen vanuit de afdeling Logistiek.

De cultuur van Spruyt hillen kan worden omschreven als open, enthousiast en transparant.

De volgende gedragscompetenties hebben wij hoog in het vaandel staan:

-        Klantgerichtheid, Teamplayer, Resultaatgerichtheid
-        Respect, Betrokkenheid, Verantwoordelijkheid
-        Kwaliteit, Flexibiliteit en Communicatieve vaardigheden

Als je jezelf in bovenstaande eigenschappen herkent nodigen we je graag uit om te solliciteren op een van onze vacatures.

Vacatures

Open hier onze vacatures

Tweets
Webpagina’s (27) Documenten (7)
There are no results